Popular Posts

Thursday, December 16, 2010

Life as a Teacher

"ko senang lh keje cikgu..cuti byk, tgh hari dh blk rumah"
damn!! mgkn ramai je manusia yg ingat kje cikgu nie senang...senang ati, senang byk cuti, serba senang lh katekn..aku sbnrnye cukup x setuju..len lh klu org yg dok komen nie pernah keje sbg cikgu..itu mungkin aku terime, tapi klu dtgnye drp org yg xde experince mengajar nie..mcm x brape nk dgr sgt..
aku sbnrnye br 2 thn kerja cikgu, pengalaman 2 mmg ciput je lh..tapi aku berani kate yg cikgu nie antara pekerjaan yg paling cbuk..
nape ek?
try dulu jadi cikgu, br taw..:)
..aku penah jgk kerja swasta, mmg tension..boss ckp ape kne ikut, kene marah slalu..
..slalu kene keje lebih mase..
tapi klu nk dibandingkn, kerja mendidik manusia nie jauh lagi payah
drp bgn tdo smpi lh nk kejam blk..benda yg ko ingat hanyalah budak sekolah..tension woo..
ape2pon aku suke sbnrnye jd cikgu wlupon cita2 aku len..
dulu cita2 aku doktor, tp x kesampaian..isk2..aku redha..
ble aku tgk gmbr aku mase kecik, pas2 aku tanye gmbr 2 soalan nie
"adakah ko bangga dgn ape yg ko dh capai skrg nie??"
aku jawab blk dlm hati
"dengan ape yg aku dh lalui selama nie, aku bersyukur dgn apa yg aku capai skrg"
dan aku akan buat yang terbaik smpi ble2
!!!GO..GO..GO!!!

p/s: kt sekolah pon ade politik tau


5 comments: